16A-laddare på önskelistan

Har ännu inte tagit mig tid att utvärdera bästa laddlösningen på hemmaplan men jag har iallafall fått upp en vägg med litet skärmtak där en laddare kommer monteras (garage finns endast som tanke-embryo men det kommer vilket år som helst).

Det känns inte helt bra med 20m förlängningssladd från entrén och känner desperat behov att lösa detta innan vintern kommer. Proppen har gått 2 gånger pga uttaget vid entren delar fas med hall, toalett och vardagrum…

När jag köpte LEAF:en fick jag rekommendation av säljaren att ta kontakt med Vattenfall som har en hemmaladdare för 12.000kr och då ingår även installation.

Har även tittat på 16A-laddare från Schneider Electric (6.000kr) och Park&Carge(7.000kr). Tyvärr har de allt för låg IP-klassning IP41 resp. IP44 vilket kräver installation i garage alternativt inbyggnad i box. Jag letar vidare….

5 thoughts on “16A-laddare på önskelistan

    • Snyggt är väl tveksamt… Kabeln är framdragen från elcentralen men ej inkopplad. Ambitionen är att få dit en 16A-laddare med stationär kabel och laddhandske så jag slipper rota fram 10A-kabeln ur bagaget och minska risken att skita ner mig i vinter. Vidare står både 1-fas och 3-fas kontakt på önskelistan vid sidan av laddstationen så det blir ett lite större jobb…

Kommentera

