Nekad laddning på Chalmers

Var på projektmöte på CIT – Chalmers Industri Teknik idag och som vanligt söker man laddning under parkeringstiden. Efter lite detektivarbete lokaliserades Chalmers enda laddstolpe till huvudentrén vid Aschebergsgatan. Tyvärr blev jag nekad laddning då laddplatsen var till för Chalmers egen elbil – en Fiat 500 EV-adapt. Lite otippat svar från en högskola som har energi som styrkeområde…

Det gick dock ingen nöd på mig då jag efter mötet endast skulle vidare till vårt kontor på Eriksbergstorget där det finns laddmöjlighet. Väl tillbaka på kontoret fick vi besök av Jonathan Rice från Chalmers och det var lite kul då han frågade mig efter laddmöjlighet då han åkt med Chalmers elkonverterade Fiat 500 till oss.

Givetvis visade jag på HRM:s gästfrihet och upplät laddning på den plats som annars är avsedd för våra egna elbilar! 🙂

Kommentera

