Lisebergs-laddning

Planerade att efter jobbet ansluta till familjen som tillbringat dagen på Liseberg med kusinerna och hade i förväg kollat upp laddmöjligheterna via www.uppladdning.nu där 2 st 230V 16A laddstolpar finns markerade vid Lisebergs södra ingång. Upptäcker dock att bägge laddplatser är upptagna av fossiler när jag anländer vid 16-tiden!

Funderar en kort sekund på att ställa mig på tvären bakom neandertalarna för att försöka nå en av laddstolparna för att ladda. Bestämmer mig istället för att kolla med Lisebergs gästservice om det går att ordna alternativ laddplats och efter ett par telefonsamtal blir jag insläppt ”backstage” av två vänliga vakter som låter mig parkera bakom spelhuset och de ordnar även med förlängningskabel så jag kan ladda under 4 timmar. Jag undkommer på detta vis både parkeringsavgift och entré – tack för det!

One thought on “Lisebergs-laddning

  1. Ping: Lisebergs-laddning 2 | blixtgordon

Kommentera

