Idag släppte Mitsubishi Motors Sverige sin pressrelease om Outlander PHEV och priserna stämmer bra med de jag uppgett i mitt tidigare inlägg. Notera att standardvarianten med grundpris 419.900 inte går att beställa då den endast är till för att beräkna förmånsvärde för tjänstebilsleasing. Priserna är angivna innan kickback på 40.000kr via supermiljöbilspremien.

Även Elbilsupphandlingen har gått ut med information att Outlander PHEV från och  med nu ingår i deras upphandlade fordon och de har lyckats förhandla fram ett baspris på 373.711kr vilket ger att billigaste varianten Komfort+ Nav landar på 391.511kr.  Företagen som ingår i elbilsupphandlingen får även en kickback på ca 75-87.000kr!

blixtgordon

Mitsubishi Outlander PHEV 2013 pressreleaseOutlander PHEV började säljas i Japan vid årsskiftet och nu går det att boka världens första laddhybrid-SUV även i Sverige med följande utrustningsnivåer och riktpriser:

  • 475.900kr  Outlander PHEV Business Nav Safety
  • 459.900kr  Outlander PHEV Business Nav
  • 439.900kr  Outlander PHEV Komfort+ Nav (Business utan läder & elbaklucka)
  • 419.900kr Outlander PHEV Bas (går ej att köpa)
  • +11.000kr  Dragkrok 1700kg
  • +  5.400kr  Metallic

Priserna är angivna innan kickback på 40.000kr via supermiljöbilspremien. Basmodellen går ej att köpa, priset är framtaget för att beräkna förmånsvärde vid tjänstebilsleasing.

De första 150 bilarna levereras i juni och då endast som PHEV Business Nav och PHEV Business Nav Safety. Ytterligare leveranser kommer först i höst då även Outlander PHEV Komfort+ Nav tas in till Sverige.

Mitsubishi Outlander PHEV 2013 drivsystemDrivlinan består av två elmotorer på 60kW som var för sig driver främre hjulpar respektive bakre hjulpar. En fyrcylindrig hjälpmotor på 2,0 liter och 121hk är kopplad till en generator på 70kW och som även kan driva direkt på framhjulen. Outlander PHEV är alltså fyrhjulsdriven och kan köras…

View original post 354 fler ord

Annonser

3 thoughts on “

  1. Ping: Outlander PHEV visas i Almedalen | blixtgordon

  2. Bilen är onekligen ett hett alternativ vid nästa köp. Paketet med Komfort+ och Nav slutar på 400 000 efter miljöbilspremien. Man kan säkert deala till sig ett ännu bättre pris också. Så för mig som har ganska exakt 5 mil till jobbet t/r dessutom, kan ju i princip använda en fullstor permanent fyrhjulsdriven SUV som pendlingsbil, och i princip aldrig behöva tanka. Slår man ut det mot en bensinbil som kostar inom det normala basbeloppet för tjänstebilar (ca 330 000) så kommer jag förmodligen ändå åka billigare med Mitsubishin. Samtidigt som jag inte släpper ut ett enda gram CO2. Detta måste jag banne mig räkna på.

    • Det är många som är intresserade av Outlander PHEV och vad jag hört är redan 100 bilar förhandsbokade av de 150 som kommer till Sverige i första leveransen!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s