Officiell säljstart av Euro-Leaf

Idag gick pressrelease ut om att Nissan officiellt börjar sälja Nya Nissan Leaf i Sverige: http://news.cision.com/se/ – Försäljningsstart av Nya Nissan Leaf i Sverige Den som vill provköra Nya Euro-Leafen kan göra detta hos Mobility Motors i Malmö eller hos Hurtigs Bil i Kungälv – som fått in var sitt exemplar. Själv har jag redan avverkat drygt 90 mil i Euro-Leaf då jag fick låna en flong ny bil till Öresund Electric Car Rally som gick av stapeln 1-2 juni. Nedan bild är tagen då jag lämnade tillbaka Euro-Leafen till Hurtigs Bil i måndags och det är inte lätt att se designförändringarna mot min egen Nippon-Leaf… Hurtigs Leaf 2013

Själv så lade jag beställing på en ny Tekna redan för två veckor sedan, men leveransen lär dröja något då jag valde till den nya 6,6kW laddaren som laddar batteriet fullt på fyra timmar med 32 ampere. För tillfället finns inte så många laddplatser som levererar 32A men de kommer bli vanligare och med 6,6kW ombordladdare blir bilen framtidssäkrad.

4 thoughts on “Officiell säljstart av Euro-Leaf

  1. Alltid kul med ny bil 🙂 Jag satte upp mig på lista för eUP! nu i veckan (blir isf min 1sta nybil sen jag tog kk för 24 år sedan) Vi får se om den kommer med CCS eller laddkontakt. Tack för en trevlig och informativ blog!

    • Grattis att du beställt ny bil – extra kul att valet föll på en ren och rapp elbil!
      Vad är det för prislapp på eUp! och när beräknas du få bilen levererad?
      Har du koll på utrustningsnivåer och tillval som du vill dela med dig av??

      • Än så länge bara en intresselista. Berättar gärna mer när jag vet mer. Talade med en person som varit med och ”utformat hela UP! modellprogrammet” inkl eUP!. Han hade inga priser eller annan modellspecifik utrustningsinfo. Han nämnde dock att den skulle ha en specialversion av automatisk växellåda, vilket jag inte förstår. Brukar elbilar ha växellåda?

      • Tillverkning av eUP:ar för Sverige skulle starta i V.42 tror jag han sa också.

Kommentera

