Bensinbolag har svårt att ställa om

Efter att elbilsrekordet uppmärksammat ockerpriset för laddning vid OKQ8 i Örebro så ingriper nu OKQ8 centralt och meddelar att macken i Örebro inte längre får erbjuda 10A normal-laddning för elbilar.
OKQ8 informerar även om att de endast har tre stationer för publik laddning – Häggvik, Danderyd och Glumslöv, den sistnämnda är ensam om att erbjuda snabbladdning. Laddaren i Danderyd var ny information och den vid Rambergsvallen i Göteborg är alltså inte publik…

Känns ju bra att OKQ8 klargjort vad som gäller och ger tydlig information om vilka stationer som erbjuder laddning!?

http://www.elbilsrekordet.se/content/resultat-Örebros-ocker-laddare-stängd

blixtgordon

I mitten på mars uppförde OKQ8-macken vid Rambergsvallen i Göteborg en semi-snabbladdare från Siemens på 22kW. Givetvis svängde jag förbi för att höra om jag kunde ladda min Leaf där och om det går att betala med tankkort när stationen är obemannad. Jag fick till svar att laddaren endast var avsedd för deras hyrbil, en Opel Ampera, men efter lite konsultation med stationschefen över telefon så skulle det dock gå bra att ladda.  Eftersom OKQ8 får inte sälja el så kunde det lösas med att jag betalade 20 kr kontant för parkeringen (betalning med OKQ8-tankkort då stationen är obemannad är inte möjligt).  Eftersom jag egentligen inte var i behov att ladda, och det dessutom skulle ta väldigt lång tid då bilens ombordladdare begränsar laddeffekten till 3,3kW, så avstod jag erbjudandet.OKQ8 Rambergsvallen - Siemens 22kW laddare

I januari 2012 gick OKQ8 och Siemens gemensamt ut med att de skulle elektrifiera det Svenska europavägnätet med snabbladdstationer och först…

View original post 453 fler ord

Kommentera

