Outlander PHEV nu på väg till Sverige

Mitsubishi Outlander på väg till SverigeDe första 20 st Mitsubishi Outlander PHEV har nu lastats på båt från Japan och beräknas anlöpa Sverige i mitten på Oktober. I September byggs ytterligare 80 st bilar för Svenska kunder och dessa bör då anlända någon gång i November. Enligt uppgift ska min egen bil vara med i den andra leveransen och det ska bli väldigt spännande att köra den för första gången. Får börja fundera på nyttiga tillval som dragkrok, lastgaller, tackräcke & takbox…Mitsubishi Outlander PHEV på OECRUnder OECR deltog en Outlander PHEV som jag fick ta en mycket kort provtur med i samband med målgången i Malmö på söndagen 2 juni. Tyvärr var det inte lätt att på så kort tid bilda sig en uppfattning om prestanda och köregenskaper men jag tyckte nog att laddhybriden hade mjukare fjädring än den dieselvariant jag provkörde i mars i år.         Den som är intresserad av tekniska detaljer och utrustningsnivåer kan läsa mer här

Hittills är det 324 st Outlander PHEV beställda av kunder i Sverige vilket får anses blygsamt i förhållande till Hollands ca 10000 beställningar!

4 thoughts on “Outlander PHEV nu på väg till Sverige

  1. Beställde min bil igår, fick leveransbesked slutet februari… Lång väntan men troligtvis värt det! Någon som har tips på hur man komma förbi den långa leveranstiden?

  2. Hej

    När la du din beställning? Hur fick du info om att just din var med i första lasten? Jag frågade om min som beställdes 21/5 och. De kunde inte säga vilkas bilar va med på denna första leverans

    Med vänlig hälsning,
    Magnus

    • Gjorde min beställning i mars. Fick ett mail nu i dagarna där jag uppmanades att kontakta återförsäljare för att få reda på leveransdatum då min bil nu är på väg till Sverige.

  3. Jag tror att vi halkar bakom hela tiden… när Europa satsade på dieslar vi var stenhårda och satsade på etanol… nu när Europa tar steg framme mot EL och hybrid initiativen, Svensk initiativ är stenhård propagera miljödieslar… HM, man får fråga sig?
    Tack för mycket intressant BLOG, ” keep ’em coming”!
    Hälsningar Admir

Kommentera

