Säljes: Nissan Leaf Tekna ÅM13 1900mil

IMG_5292Då var det dags att byta upp sig ännu en gång så jag lägger ut en annons på min Tekna med 6,6kW-laddare. Leafen har hunnit avverka 1900mil på 10 månader.

http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_Leaf_Tekna_6_6kW_55238769.htm?ca=19&w=3

Första årsservice ska göras i september – denna är förbetald liksom ytterligare två kommande servicear – värde totalt ca 7000 kr. Odubbade vinterdäck på alufälg och 32A-laddsladd Typ2/Typ1 medföljer vid snabb affär.

10 thoughts on “Säljes: Nissan Leaf Tekna ÅM13 1900mil

  1. Vad är det för skillnad mellan en Tekna och en Acenta?
    Har de olika räckvidd eller är det bara utrustningsnivån som skiljer?
    Börjar se allt fler Nissan Leaf här i Södertälje det är jätte spännande.
    Idag såg jag en svart med tonade rutor riktigt snygg och den såg ut att ha 17tums fälgar för de fälgarna såg större ut än orginalet eller så kanske det var orginal men just den Leafen var otroligt snygg.
    Tyvärr så får jag vänta på att snabbladdstolpar dyker upp lite varstans här i Södertälje tills jag vågar satsa på en Elbil plus att man ska kunna ladda den på sin egna parkering.
    Vissa kommuner har kommit längre än andra i att satsa på Elbilar och jag hoppas att Södertälje snart börjar göra det.

    • Den svarta Leafen du såg var säkert en Tekna som har riktigt snygga 17tum fälgar – som på min.

      Främsta skillnaden mellan Acenta och Tekna är:
      Bose ljudsystem
      Backkamera med 360-view (Acenta har vanlig backkamera)
      LED-halvljus
      Svart skinnklädsel
      Snygga 17tum fälgar

      Tycker absolut att du ska satsa på elbil även om det saknas snabbladdare där du bor. Det viktigaste är att du har laddplats nattetid och att ditt dagliga körbehov inte överstiger 8-10 mil. Har du möjlighet att ladda på jobbet ökar den dagliga räckvidden med det dubbla.
      Snabbladda behöver man bara göra på långresor eller om man har onormalt många körningar någon enstaka dag – då kan man enkelt fylla på med 10 mil på ca 30 minuter.

      Har du provkört någon elbil ännu?
      Kanske intresserad att köpa en bättre begagnad Leaf Tekna? 😉

      • jag väntar tills 3:e generationen Leaf kommer under 2017 då har den säkert längre räckvidd och förmodligen kommer ett ordentligt ansiktslyft.
        tills dess hoppas jag också att utbyggnaden av infrastrukturen kommit igång på allvar.
        nu har ju Tesla också släppt patenten på Teslas teknik och då kanske Nissan tar del av detta o gör Leafen ännu mycket bättre.
        tyvärr har jag inte nån som helst möjlighet idag att ladda en Elbil varken på jobbet eller hemma.
        tyvärr verkar Sverige än så länge inte ta detta på största allvar så som Norge gör.
        hur länge har inte vi hört våra politiker prata om att vi ska ha en fossilfri fordonsflotta men det är bara prat o ingen handling.
        Norge pratar inte bara utan handlar också och har lyckats göra det ordentligt bra.
        Supermiljöbilspremien är rena rama skämtet och borde höjas till minst 60-70 000kr.

  2. Varför säljer du dina Leaf så fort? Jag menar värdet sjunker ju med kanske 100000:- på de månader du haft bilen. Hur får du nån ekonomi i det? kostar ju dig nästan 10k per månad?

    • Mitt första byte från Leaf -12 till Euro-Leaf -13 får jag skylla på en skicklig bilförsäljare. Det är klart att supermiljöbilspremien hjälper till att dämpa värdeminskningen men det sved ändå att byta in 12:an efter 18 mån/3500mil.

      Att jag nu säljer min Tekna -13 beror på att jag hoppat på ett oslagbart leasingerbjudande från Nissan på en ny Acenta.
      Skriver mer om det när Acentan har anlänt om någon vecka.

      • Japp. Jag har hoppat på samma erbjudande som dig. Plockar upp min Leaf imorgon i Malmö 🙂 Vi ses kanse där?

Kommentera

