12 månaders ambassadör-leasing

Hamtade Ambassadorleaf 20140901I måndags var det äntligen dags för mig och Patrik ELKOJA Svedberg att hämta ut var sin Leaf Acenta. Nissan Leaf Ambassadörprogram pågår under ett år och syftet är att få ut ett större antal Leaf på svenska vägar.

Ambassadörsprogramet öppnades för teckning av 100 st Leaf Acenta i samband med Almedalsveckan i Visby och intresset var så stort att bilarna sålde slut på bara några timmar. Själv missade jag erbjudandet då jag funderade lite för länge på om jag skulle sälja min Leaf Tekna eller ej. Men några veckor senare in i semestern blev jag kontaktad av generalagenten som undrade om jag fortfarande var intresserad! Kampanjen utökades med ytterligare 90 st Leaf Acenta som även de tog slut på bara en dag. Eftersom jag hade funderat klart över en försäljning av min nuvarande Leaf och grämt mig över att ha missat en av de första 100 bilarna så slog jag till direkt!

Ambassadörerna förbinder sig att skriva om sin upplevelse och erfarenhet av att köra LEAF i en Nissan-blogg och/eller intervjuform. Det blir alltså fler än jag som kommer dela med sig av sina upplevelser i Leaf och det ska bli intressant att följa utvecklingen!

3 thoughts on “12 månaders ambassadör-leasing

  1. Ping: Säljes Leaf Acenta 2014 – 198.000kr | blixtgordon

    • Hej Peter,
      Leasingen kostar 1700kr/mån och är begränsad till 12mån/1500mil.
      Bilen ska alltså återlämnas till Nissan efter 1 år.
      Säkert kommer många fler än jag att köra mer än 1500mil på ett år så vi får se vad det får för konsekvenser…

Kommentera

