Nissan Electric Leasing Program 2015

UPPDATERING 2015-11-10: Detta erbjudande har ersatts av ett nytt, läs mer här!

Nissan Electric Leasing Program 2015

Nissan lanserar nu en ny leasingkampanj för 2015. Privatleasingprogrammet är på två år max 3000 mil och kräver ingen kontantinsats och som leasingtagare behöver man inte heller kalkylera med restvärdesskuld då det bara är att lämna tillbaka bilen efter avtalets slut.

Kostnaden för privatleasing av Nissan LEAF Acenta samt Nissan EVALIA – personbilskombi är 2980 kr i månaden inkl. moms och då ingår vinterdäck och två st årsservice. Ev övermil debiteras med 15kr/mil vilket i sig inte är speciellt dyrt.

Nissan erbjuder även företagleasing av elskåpet e-NV200 under två år eller 3000 mil för 2499 kr i månaden exkl. moms. I detta fall lämnas på vissa villkor en restvärdesgaranti.

Erbjudandet förklaras i detta dokument från Hurtigs Bil i Kungälv: Hurtig elbilskampanj

Den nya leasingkampanjen är inte på långa vägar så förmånlig som den Ambassadör-leasing av 200 st Leaf Acenta som Nissan gick ut med i somras. Den nya leasingen ger dock en milkostnad på 26kr/mil (inkl. el) vilket får anses svårslaget med tanke på att man rattar en ny elbil med listpris på 339.990 kr. Batteriets livslängd och osäkerheten gällande elbilars andrahandsvärde är heller inget som man behöver fundera på…

Annonser

5 thoughts on “Nissan Electric Leasing Program 2015

  1. Lite off-topic
    Hur vet jag hur mycket kapacitet jag har kvar i mitt LEAF- batteri?

    Bilen är ett år gammal (2100 mil) och på laddmätaren så laddar den till 100% Innebär det att jag har 100% kapacitet kvar??? Protokollet från ettårsservicen visade även det 100% Låter osannolikt….

    • Till Olles OT kan jag väl tipsa om att skaffa en OBD 2 Bluetooth adapter på tex Kjell & co för ett par hundringar och sedan appen Leaf Spy som berättar allt och lite till om din bils batteristatus

  2. Kampanjen gäller ett begränsat antal bilar till och med den 30 mars 2015. Kanske vill man ”tömma” lagren. Renault ZOE byter elmotor och laddelektronik i mars, och kan det vara så att även Leaf uppdateras? En Mk 3 på gång…?

  3. Jag tror andrahandsvärdet förblir högt. Priset på batterier kommer gå ner och inte upp. Batteriet är den enskilt dyraste delen samtidigt som dom andra delarna behöver förhållandevis lite service.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s