SECC – Stockholm Electric Car Championship 19/11

secc-19-november

Lördagen den 19 November anordnas en tävling för elbilar med början i centrala Stockholm och målgång ute vid elbilsmässan eCar Expo på Nacka Strand.

Starten sker kl 9:30 från Strömkajen utanför Grand Hotel i Stockholm. De tävlande får en karta vid starten med ett antal kontrollpunkter utsatta som ska besökas under färden till målgången i Nacka.

I anmälningsavgiften på 299 kronor ingår två inträdesbiljetter till elbilsmässan eCar Expo (totalt värde 380 kronor). Vinnarna kommer presenteras på lördag eftermiddag på stora scenen inne på mässan.

secc-19-nov-2016

Självklart kommer jag delta i SECC och jag har teamat ihop mig med  Johanna Grant, som är ordförande i Gröna Bilister att bli min co-driver. Som västkustbo har jag som bekant noll koll på Stockholm men med Johannas grymma lokalkännedom blir vi ett vinnande team!

Den som vill utmana Johanna och mig får skynda sig att anmäla sig här!

Kommentera

