Okänd laddstolpe funnen i Kungsbacka

Laddplats Modern Ekonomi Kungsbacka 2Vi besök hos ett företag i Kungsbacka i torsdags upptäckte jag till min glädje en helt okänd laddstolpe! Den finns inte att hitta varken på uppladdning.nu eller i laddinfra-basen men det kanske inte är så konstigt då stolpen, som har två Typ2-uttag på 11kW, verkade hyfsat ny och den gamla motorvärmarstolpen som den ersatt fortfarande låg kvar vid sidan om.

Givetvis stod det en fossilbil på den ena av laddplatserna vid stolpen men den andra platsen var ledig. Eftersom mitt X endast hade 24% SoC pluggade jag in och på lite drygt 2 timmar fick jag upp denna till 56%. Laddningen startade direkt när jag anslöt bilen.

Jag tackade för gratisladdningen innan jag åkte där ifrån och ska givetvis lägga upp platsen på uppladdning.nu så andra kan få nytta av denna!

4 thoughts on “Okänd laddstolpe funnen i Kungsbacka

  1. Den står väl utanför Mazda Motor Sveriges huvudkontor, så det är väl inte helt omöjligt att de satt upp den? Får åka och provladda där i eftermiddag! Tack för en bra hemsida förresten.

    • Hoppas provladdningen gick bra!?
      Skulle förvåna mig mycket om det är Mazda Motor som satt upp laddstolpen – de har ju inga elbilar inom överskådlig tid!!??

  2. God morgon Gordon,
    Vem som äger stolpen vet jag inte men det är en av våra nya LS4 laddare.

    Garo AB
    Ingvar Grundborg

Kommentera

